Route du sel…

 
1. Depuis le col de Tende, les lacets de la montée sud sont impressionnants !
 

 
 
2. Nous décidons d’emprunter une partie de la Route du Sel qui relie diverses ruines de fortins militaires.
 

 
 
3. Les lieux sont bien habités par de nombreuses marmottes bien grasses avant leur hibernation prochaine.
 

 
 
4. Un petit air de ranger, non ? 😉
 

 
 
5. Nous suivons les crêtes…
 

 
 
6. … avec à chaque virage de nouveaux paysages.
 

 
 
7. Les nuages tout proches bourgeonnent.
 

 
 
8. Joli pont sur la piste…
 

 
 
9. … qui enjambe un torrent ayant creusé la roche.
 

 
 
10. VLV y fait une petite halte.
 

 
 
11. Pause de midi dans une jolie clairière, entre les mélèzes…
 

 
 
12. … et détente pour Emile.
 

 
 
Dans la prochaine mise à jour, nous vous ferons découvrir Tende, un joli village perché sur les flancs d’une profonde vallée.
 
 

8 Commentsto Route du sel…

  1. Midship dit :

    Une route du sel ..qui n’en manque pas!!!

    Un plus pour ce ciel menaçant.

  2. canyon haverfield dit :

    NICE SHARE ! Having your family in this series of Euro-Trails has added such a rich fresh dimension to our tag-along with you Claude. My extended thanks to your family for allowing us this over the shoulder look !!
    I’d like to ask if you’d please share what gear you typically brought along within you swing away box .. I’ve just mounted mine,same size. Im considering .. flares,flashlight,gloves,pull strap,hatchet for fire wood cutting,short but effective limb saw-Japanese blade,my 4 gallon composite propane tank.. with hard line to interior two burner propane stove . As is the stove is fueled by same canister located inside Tug (camper name) . I feel it’s safe, but family advises otherwise .. so will oblige to move outdoors. Of course the rear box will be bottom vented . Please share what manner of clip or such your tools,i.e.-shovel,etc. are attached to box side . Big thanks ! Canyon

    • Claude-Alain dit :

      Well, nothing really special. In her rear box, VLV carries a 28” ax and a hand saw (also 28”). I also carry there fire wood and a grill to coke on campfire. Hi-lift jack and showel are on the side of the box. Also have a 4 ton bottle jack to easily change a wheel. In the basket on the top of the rear box, I always have square treated wood blocks, very usefull to level or prop VLV when needed.

      Since it’s quite heavy, recovery gears are stored in VLV’s underfloor box, right in front of rear doors: a 30 feet 10 ton extension strap, a 15 feet 10 ton strap, a tree trump protector strap, a snatchblock, three shackles and glowes. In driver door, I carry another pair of glows and a secator, very handy to cut small tree branches to make room for VLV.

      About tools, I have a tool bag stored behin driver seat with every essential hand tools: wrenches set, screwdrivers, pliers, hamer, saw, etc., a socket wrench set with imperial and metric, a small vice I can install on front or rear bumper, a tire repair kit, a cordless driller, and that’s about it.

  3. Sebastien Morand dit :

    Sympa les lacets !!! C’est praticable avec n’importe quelle auto ?

    • Claude-Alain dit :

      En principe oui si la garde au sol n’est pas trop basse. C’est de la piste mais sans trop de gros cailloux. Par contre, quand nous y étions, cette portion de route était fermée car un gros bloc s’était décroché d’une paroi et obstruait la route 300 mètres sous le col…

      • Sebastien Morand dit :

        Ah ouais quand même… pas de l’asphalte donc… bon faudrait faire le parcours avec une GS1200 😉